Skip to content

Skærmtid: Hvor meget er for meget?

-og er der egentlig ikke forskel på, hvad man bruger skærmen til?

Det er det evige spørgsmål, vi som forældre spørger os selv. Vi vil jo gerne sikre os, at vores børn er klar til den digitale tidsalder og lærer, hvordan man bruger digitale enheder, på den anden side bliver vi bombarderet med studier og information om hvordan, hvor meget og til hvad, både vi og vores børn skal bruge digitale enheder.

Det er ikke nemt at finde hoved og hale i, og der er indtil videre heller ikke noget facit. Derfor kan der være behov for, at vi individuelt overvejer hvordan, hvor meget og hvad vi bruger vores tid på. For eksempel kan der være udvikling af både kompetence og læring ved a spilde læringsspil hvorimod der på den anden side kan der være en stigning i aggression og dårligt humør af at side passivt og se på skærme, som ved eksempelvis tegnefilm eller Youtube.

Der findes ikke en onesize fits all og i stedet for bare at opgive det hele, så kan værktøjer som Zoe hjælpe til at danne sig et overblik og lue ud i de dårlige skærmvaner og tillade de gode.

Vi har fundet nedenstående video på engelsk frem, som ret godt udstiller problemstillingen.

Back To Top